◕ Manusia Yang Berubah :')

Semoga awak memahami situasi ini . 

"
manusia berubah mengikut masa
begitu juga aku
dahulunya aku begitu
kini aku begini
kuharap lebih baik dari sebelumnya
namun aku bukan manusia sempurna
yang tak pernah melakukan kesilapan
dulu aku silap
sekarang aku memperbaikinya
dulu aku jahil
sekarang aku mempelajarinya
dulu aku alpa
sekarang aku berwaspada
dulu aku lupa
sekarang aku mengingatinya
dulu bukanlah sehingga kini
bukan juga selamanya untuk aku sebegitu
andai ada janji yang tak tertunai olehku
kumohon lupakanlah ia
andai ada keburukanku ketara
kumohon tutuplah ia,
andai ada ingatan tentangku
kumohon ingatlah yang baik-baik sahaja
teruskanlah kehidupan dengan permulaan yang baru
aku sudah berbeza
sekiranya tersingkap masa silam
pintaku jangan dinilai yang dahulu
nilailah aku yang sekarang
kerana kini yang ada adalah dari-Nya menerusi aku
terimalah keburukan dan kekuranganku agar redha nanti
jangan lihatku pada kelebihanku kerana kemudian bakal kecewa
terima kasih kepada yang memahami
"

0 ► kaki komen: