◕ Aiskrim Malaysia

Assalamualaikum 


Hari tu lepas makan aiskrim 20sen atau lebih dikenali dengan nama aiskrim Malaysia tiba-tiba rasa nak buat entry pasal aiskrim tu . Korang tau tak aiskrim Malaysia ni bentuknya macam mana,rasa macam mana ? Alah yang dalam plastik simpul kat atas tu, yang banyak-banyak perisa tu . (Milo.Asam Boi.Mangga.Anggur.Asam Putih.*banyak lagilah)*Tapi aku tak jumpa lagi perisa kopi,teh'o,dan jugak teh susu. :p Hah mana yang taktahu tu,err aku pun taktahu macam mana korang taktahu mungkin korang membesar di Las Vegas agaknya hahha . Meh sini aku tunjuk gambarnya . 


Taraaaaaa



yang ni tak berapa nak feel sgat bila makan.sebab buat dari kilang . Haha -.-"

\\
yg ni homemade
Haaa yg ni lah selalu makan balik sekolah masa kecik2 .
sekarang pun makan lagi . 
maknanya aku kecik lagi huahuahua .

Aiskrim ni sebenarnya boleh je buat sendiri kat rumah . Bancuh air milo sedap2 lagi sedap dari mamak buat letak dalam plastik aiskrim tu,ikat simpan dalam peti sejuk . Lagi jimat kan . Tapi malangnya kita lebih suka membeli daripada membuat . dengan alasan turun-temurun "alah 20 sen je kot." . Wahahha aku lah tu . Budak paling pemalas sekali. 

Tapikan walaupun  aiskrim ni murah tapi banyak sangat kenangan. Nak-nak masa zaman-zaman jahiliyah dulu. Masa tu bila dapat je duit belanja dari mak ,awal-awal dah tanam azam nak beli aiskrim kat kedai sebelah sekolah masa balik. Walhal masa balik nanti akan paksa abah belanja aiskrim tu dengan alasan duit belanja dah habis. Fewwwww teruk betul budak ni . Aiskrim ni jugaklah cekedis paling ohsem bila masa lepak dengan kawan-kawan. Masa tu rasa dunia tu indah sangat . yelah dengan nyonyot aiskrim sambil gelak tawa. aahhhhh rasa nak jadi budak-budak lagi . 

Dunia makin maju,orang pun dah tak pandang dah aiskrim 20sen ni kecuali budak kampung macam aku ni . Tak kesahlah yang penting duit aku jimat,sedap pun sedap haha . 
Orang sekarang ni lebih suka aiskrim yang macam ini :


huaaaaa febret kot :P *kantoi makan jgak aiskrim mahal haha


hmmm nampak sedap . *drooling :/

Heh itu aje . bebaiii :)








0 ► kaki komen: