◕ Lori milo dan zaman sekolah rendah .

Assalamualaikum 




Masa sekolah rendah dulu kehadiran lori milolah yang paling ditunggu-tunggu oleh budak-budak sekolah termasuklah aku. Kalau dapat minum air milo dalam cawan kecik tu pehhhh nikmat kot . Walaupun kecik tapi rasa dia sedap . *drooling ._. / Yelah tak macam air milo yang kita buat kat rumah mahupun yang di order di kedai mamak berhampiran . 

Masa zaman hingusan aku dulu bila cikgu cakap yang hari ni ada lori milo datang akulah antara budak yang paling eksaitet beria :P . Siap sedia rancangan jahat nak beratur dua kali kahkahkah .Kita kan kena turun untuk pergi kat lori tu mengikut kelas kan ? sampai cikgu kat depan ngajar aku kat belakang hilang fokus sebab giliran kelas aku tak sampai-sampai lagi . Haha teruknya aku . 

Lepas tu bila pengawas dah panggil turun bawah terus tinggalkan semua barang atas meja dan beratur cepat-cepat . Kalau ada yang lembab macam kura-kura, terhegeh-hegeh dengan lenggang mak temah nak beratur dekat situ jugak kena sound . Wakaka terserlah kejantanan aku disitu . *orang nak cepat-cepat minum milo dia terhegeh-hegeh sape tak baran woi~

okay bila dah duduk depan lori tu berharap yang pakcik lori milo tu akan tuang air milo tu untuk aku bebanyak . Tapi hampa sikit jugak . Dengan senyuman nakal di muka sambil angkat kening dengan kawan sebelah tibalah misi menyelit kat kelas orang . Hahaha aku dah biasa dah buat kerja tak bertauliah ni . Sampai ada orang tegur "Eh kelas kau bukan dah dapat dulu ke tadi ? Cikgu tengok dia ni tak aci ." . Lantas aku membuat muka tak siap dan  balas "Yang kau sibuk pehal? (buat muka) Aci kat rumah dialah. aku tak dapat minum lagi lah aku turun lambat. "  Oh sangat tak munasabah alasan aku . -.-"


Tu jelah cerita aku dengan lori milo masa zaman hingusan dulu . Heh tak best sangat sebab tak buat extrajahat wakakka . Dan persoalan yang tak pernah berjawab dari dulu ialah "Kenapa sekolah menengah lori milo tak datang eh?  ___________________________________

0 ► kaki komen: