Ramadhan Kini Tiba Kembali :)

Assalamualaikum .


Petang semua. Mana yang nak pergi mandi tu jangan pergi dulu, sini jom baca jap . Kejap aje (heheheh). Hmmm, tidur bangun,bangun tidur dah nak ramadhankan? Aku pun macam tak berapa nak caya je. Mesti seronok puasa nanti. Aku rasa sangat dan tersangat aman masa bulan ramadhan lah sebab mana ada syaitan. Tapi sesiapa yang still buat jugak zina bagai tu memang dialah syaitan yang tertinggal. #anda terasa? hehehehhee

Haaa, ni semua ni ingat lagi tak niat puasa? Nahh ni aku bagi, mana tau kot-kot seronok sangat ingat nak raya sampai lupa niat puasakan . Okay-okay mesti ramai baran dengan aku, ayat nak makan dalam je, Makan dalam ker? Hohoho.


نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ عَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala

Oh ya, kalau takut lupa niat hari-hari nanti. Baca yang untuk sebulan ya? Jangan nak ngelat tak puasa konon-konon tak baca niat. Ni penyelesainya ;D.

نَوَيْتُ صَوْمَ شَهْرِ رَمَضَانَ كِلِّهِ لِلَّهِ تَعَالَى
Niatnya: Sahaja aku berpuasa sebulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala

Korang semua jangan lupa pergi terawih yaww !Sah-sah ramai buat 8 rakaat je kan?Bhahahha tu trendkan. Mula-mula ramai last-last tinggal pak imam dengan baris depan je teheeee. Okaylah dikesempatan ini, aku nak ucapkan selamat menyambuut bulan ramadhan al-mubarak. Perbanyakkan baca Al-quran,zikir. Jangan banyak cakap okay? Hah lagi satu jangan sampai ada yang jaln-jalan naik van jenazah. Pergi bazar tu jangan nak borong ikut nafsu sangat. Yang paling penting dekatkan diri dengan Allah jangan sibuk sangat nak berendut bagai.


babai semua. SALAM :)
 

0 ► kaki komen: