1st ramadhan . :|

Assalamualaikum .


Selamat malam semua. Haaa dah kunci jam nak sahur? Yang esok nak pergi sekolah dah gosok baju?#aku sendiri tak buat lagi ngeeee.Jadi, amacam ramdhan pertama? Kepenatan? Kehausan? Kebosanan? Aku dah penat buat kerja dan ketiduran. Ngeee. Bukan anak dara pemalas eh, cuma kepenatan je. Semua pergi bazar hari ni? Aku pergi tapi dotdotdot.

Petang tadi, bangun je tidur, aku terbau sesuatu yang sangat mengoda keimanan aku. (makanan=,=) tapi relaxlah macam tak biasa bau makanan kan. Lepas tu abah ajak aku pergi bazar, aku pun okay lahh.Boring pulak bangun tidurkan.dah siap pakai tudung dengan serabutnya aku pun pergi merempit dengan abah aku. Heee.
http://www.emocutez.com

Sampai kat bazar hati aku pun berkata ya Allah.*(ayat muslimah tak jadi). Orang kat bazar umpama semut kecik kelaparan! Masuk bazar tu, berhimpit sana-sinikau :| . Yang cakap perkataan s**lnya lain, yang tengah pujuk aweknya lain.Choiii! Aku dok situ dok kumpul dosa. *taubat pergi bazar- . Yang aku ni sedaya upayalah tarik tangan aku supaya tak sentuh orang. Perghh jalan kat bazar memang menguji ketahan mental dan fizikallah. Siapa yang tak sabar aku cadangkan duduklah rumah. Lebih bahgia disamping jauh dari dosa :)

bukan gambar sebenar-

Satu lagi yang aku tak suka,orang melayu ni kalau namanya bulan ramdhan suka sangat membazir. Beli makanan ikut nafsu. Last-last perut kekembungan dan alasan taknak solat maghribkan. Ishh tak baik kita membazir. Amalan syaitan tu. Aku bukannak bagi ceramah bagai sekadar peringatan*cehh ayat mintak pelempang je kan :D

Okaylah . Nak tidur dulu . selamat bersahur korang . Maaf entry malam ni makan ikan kerapu sambil merapu =,= . 

http://www.emocutez.com

0 ► kaki komen: