◕ Kata-Kata Dari Seorang Muallaf


Assalamualaikum .



Selamat tengah malam semua  blogger-emoticon.blogspot.com. Taip entry lelaju sebab mak kata 5 minit je lepas tu off . Hiihihihi "mak aku jadi queen control malam ni." :face20: . Haaa tadikan aku pergi jejalan kat tumblr lepas tu jumpa kata-kata dari seorang muallaf ni . Sangatlah mendalam kata-kata dia :face2: . Kalau baca memang rasa malu sebab dia seorang muallaf berkata begitu ,sedangkan orang Islam sendiri takda yang berpendapat sebegitu . Maaf,mungkin ada tapi tak ramai :face35:

Korang baca sampai habis tau . :face28:


Wanita dan tudung

Tak sampai seru lagilah nak bertudung, takut nanti pakai buang” Apakah ajal itu menunggu sehingga kau bersedia memakai tudung? Apakah kau tahu bila seru datang, kau ada kesempatan untuk memakainya? Aku tak faham.— aku muallaf




Kenyataan manusia kini


Kita mestilah begitu, begini katanya bersemangat dan aku kagum dengan kelantangannya menyuarakan kebenaran tetapi kenapa hanya lantang itu berbunyi ketika itu sahaja tetapi tidak sama-sama melantangkan suara ketika takbirratulihram pada subuh hari, aku keliru.— aku muallaf


Muslim yang kian jahil .  



aku cuba memahami mereka dengan nilai Islam yang aku nampak pada mata kasar ini, tapi malangnya aku tidak jumpa melainkan pakaian mereka sahaja yang mengikuti sunnah, aku juga sedih bila melihat mereka begitu, aku mengaku aku tidaklah layak untuk menegur, tapi aku usahakan juga untuk menegur dengan sebaik mungkin, tapi mereka tidak dapat memahami apa yang aku maksudkan, mungkin juga aku yang salah dam menegur. tapi satu sahaja yang aku ingin luahkan pada Tuhanku, terima kasih kerana memberi aku izin mengenali Islam, biarpun bukan melalui Muslim, saudaraku.— aku muallaf


Yang baik datangnya dari Allah swt dan yang kurangnya dari aku penulis entry ini . Maaf andai ada kata-kata yang tersalah , Silalah tegur . Aku hanya manusia yang khilaf dibumi Allah ini . blogger-emoticon.blogspot.com



Belajarlah menghargai manusia-manusia di sekeliling, sama ada mereka baik atau sebaliknya, ada sesuatu yang kita perlu belajar dari mereka dan Allah tidak akan menciptakan mereka dan kita tanpa sebab, sepertimana yang pernah terjadi kepada pembunuh yang mencari jalan benar dan tidak ada seorangpun tahu yang pada saat-saat akhirnya, dia mendapat Syurga Allah. 






0 ► kaki komen: