◕ Kita Diseru Oleh Kubur 5 kali sehari


Assalamualaikum :3


Holaaaa semua saya buat comeback .  *cehh geli ayat   . Rindu nak post entry setelah lama tak buat entry rasa kekok pulak  . Hikk . Hmm sekarang blog pun dah bertukar . Biarlah pada orang tak cantik asalkan sedapp je mata memandang . Hehehe . yelah kadang-kadang yang simple tu lagi comel >< . 

  
Kembali pada tajuk asal , kubur . Bila bercakap mengenai kubur mesti ingat kematian kan ? Tapi bersedia ke kita untuk mati ? Cukup ke amal kita ? Hmm tepuk dada tanya iman *sambil termenung 2 saat . 

Ingat setiap hari 5 kali kubur menyeru kita 

  1. Aku rumah terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran .
  2. Aku rumah gelap, maka terangilah aku dengan solat malam .
  3. Aku rumah penuh dengan tanah dan debu, bawalah amal soleh yang menjadi hamparan .
  4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar .
  5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyakkanlah bacaan “Laa ilahaillallah, Muhammaddar Rasulullah,” supaya kamu dapat jawapan kepadanya . 


Hmmm jadi renung-renungkan ya kawan-kawan  . 



0 ► kaki komen: