◕ Makna Cinta,Sayang dan Suka . Kesemuanya berbeza .


Assalamualaikum selamat hari selasa :3



Lepas aku jejalan membuang masa kat blog orang tiba-tiba rasa nak buat entry yang berkaitan cinta,sayang dan suka . Tajuk nak vavavomm kan . ihikk . Kalau sekali baca kita rasa sama je kan ketiga-tiga perkataan tu . Tapi disebalik perkataan tu ada maksud tersendiri . *apesal ayat aku nak propa beria ni ? -.- sebelum kita melangkag merepek tak tentu hala ke arah topik yang bukan-bukan jom kita sambung kepada topik asal

Cinta 

Cinta tu bila kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat dan lakukan, kalau boleh kita mahu si dia mengetahuinya. Kita juga berusaha sedaya kuat mungkin untuk tidak mahu sakitkan hati si dia. Cinta juga membawa suatu perasaan yang mendalam terhadap si dia dan kalau boleh mahu hidup semati bersama dengannya.


Sayang 

Sayang itu saat kita memerlukan si dia pada masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. Selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. Segala masalah dapat diceritakan dan kalau boleh diselesaikan bersama.


Suka 


Suka itu pabila kita sukakan dia kerana dia seorang yang baik budi pekerti. Dia pandai menjaga aurat dan batas pergaulan. Kalau boleh kita ingin sahaja terus mahu memiliki si dia secara halal.


jengjengjeng,buat entry sendiri boleh tersengh-sengeh . ihikk . Terima kasih pada pc sebab bagi tahu pasal benda ni . dan sekarang tahulah aku si dia itu kategori  yang mana . bhahha .  .*kecik-kecik dah gataii naaa .  
Terima kasih sebab sudi baca entry ni  


0 ► kaki komen: