Perlu Ke Bermake-up pergi sekolah ?


Helllo neslo everybody . Berangan jadi mat salleh celup sekejap . Errr kenapa orang puti dipanggil mat salleh ? Kenapa tak mat ali ke,mat daud ke,mat bakar ke mat sabu . Opppsss mat sabu ? Nonononono . Cuaca sejak dua menjak kemain panas ditambah dengan ketiadaan air . Hohh dugaaan . (ala2 filem P.Ramlee) . Panas jangan cerita kalau berjemur orang putih pun lari,yelahh habis kulit kena gorengg dengan matahari . Aku diri 10 minit kaki aku dah macam kepala lebah dah . Grr . 

Dahh mari kita kembali kepada tajuk hari ini . Tajukk yang tak panas, suam-suam ibu jari kaki je . First, sorrylah kalau ada yang terasa dengan entry petang ni . Aku main tulis sebab nak luahkan pendapat aku yang memang tak berapa nak bernas sangat ni je . Kenapa perlu budak perempuan zaman sekarang pergi sekolah pakai make up ? Bukan ke peraturan kata tak boleh . Tapi kemain aku tengok siap tukar-tukar 'contact lens' bagai. Warna warni gitu . Awokk tak takut buta mata awok ? Yelahh manelah kita nampak ada kuman apa kat contact lens tu kan . Errr . 

Tu satu hal, yang pakai celak toksah cerita memang kadang-kadang aku sendiri tak dapat bezakan sama ada aku pandang manusia atau panda . Ehh taknak lah panda,comel sangat hantu jelahh senang cerita . Jangan gunakan sunah nabi hanya sebab nak bergaya kat sekolah . Alahaiii pakai celak je kot . Luar sekolah kau nak pakai yang liquid tak liquid pakailah . Tapi masalahnya sekarang ni sekolah . Hmmm yelah mungkin ada yang buat macam tu sebab, kan ada ayat kat facebook . 

kat luar muka bukan main comel,kat sekolah muka macam haremm je . 
Aku agak jelah . Kesimpulannya, aku rasa tak payahlah pergi sekolah nak make up bagai . Muka tanpa make up lagi comel lagi cantik . Kenapa aku cakap macam tu ? Sebab Kita kelihatan sangat neutral masa tu . Lagipun, walaupun kita tak pakai make up kita mesti ada sifat malu,jangan lupa bedakkan muka dengan air wuduk . Supaya nampak nur dimuka kita ni . maaf aku tak pandai sangat bab ni . Okaylah sebelum aku merepk dengan lebih jauh lagi sampai sini je okay ? Kbaii . 

0 ► kaki komen: