Tak Semua Ada Bila Kita Susah -


Halooo bloggers . Aku kembali dengan perasaan aku yang macam ABC . Ada gembira,sedih,geram dan macam-macmalh . Ohh ya, aku dah berjaya mengubah blog aku . Bagi yang aku tak lawat blog korang lagi jangan risau, aku dah bookmark dah shoutbox yang dulu . Tinggal tunggu aku ada masa aku akan berjalan-jalan menambahkan semak kat blog korang . Hehehehhe . 

Haaa hari ni entry aku bagi masalah biasa yang kita semua pernah hadapi . Oh mungkin bagi sesetengah orang saja . Entahlah, zaman sekarang ni makin susah nak dapat kawan yang betul-betul ada masa kita susah .Sangat-sangat susah nak cari . Mungkin kalau kita ada masalah diaorang akan tinggalkan kita . Mungkin diaorang nak bagi kita masa untuk bertenang tapi pada aku lagi sedih ohh macam tu . Umpama kita takda orang yang simpati . Tapi tu pada aku ajelah . Pada korang aku taktau .

Lagi satu,selalunya bila kita susah memang susah jugaklah nak dapat orang yang akan bantu . Macam abah aku cakap kalau kita malas orang takkan tunggu kita lagi . Yelahh maksud abah aku, if kawan korang dah berjaya tapi korang masih kat bawah sapa nak tunggu kan ? Tetapi kebiasaannya kita akan rasa simpati kat orang kan ? Kita mesti tolong orang tu jugak walaupun dia tak pernah pun nak tolong kita bagai . 

 

Takpalah, bila kita susah kita masih ada Allah . Allah tu sentiasa je dekat dengan kita walauapapun berlaku  kat kita . Bila kita susah dan takda tempat nak mengadu,kita mengadulah pada Allah,sesungguhnya Dia maha pendengar lagi maha pengasih . Menangislah semahu-mahunya ketika kita bersujud kepadanya . Pertolongan Allah  tu dalam perbagai cara . Tak kira lah dari segi harta atau apa pun . Kadang-kadang kita ingat orang bagi hadiah,tapi tu pertolongan dari Allah.Yelahh aku ni pun bukan baik nak cakap soal agama ni. Tapi ni jugak yang aku buat kalau aku ada masalah . 

Tak semua orang sentiasa ada dengan kita saat kita perlukan bantuan diaorang

Okaylah . Nanti makin merepek je aku kang . Goodnight bloggers . Wish you,sweet dream !

0 ► kaki komen: