10 Surah Terhebat !


Haii semua . Aku sempat post ni je hari ini . Esok masih exam . Err hari sabtu lepas kelas aku meriahkan notify korang kat fb dengan meng'ping' entry-entry yang aku nak post . Hihihi . Siap sedia dengan lautan notify dari Cik Aqilah Mohamad  ya ? Hahhaha . relax-relax tok sah bebel dulu tunggu sabtu tak pun esok petang ;p

Baiklah malam ni aku cuma nak kongsikan 10 surah yang boleh kita amalkan dan surah-surah ni juga mampu mencegah dari  ujian Allah s.w.t . Aku dapat ni dari facebook . 

  • SURAH AL-FATIHAH dapat memadam kemurkaan Allah SWT.
  • SURAH YAASIN dapat menghilangkan rasa dahaga atau kehausan pada hari 
  • SURAH DUKHAN dapat membantu kita ketika menghadapi ujian Allah SWT
    pada hari kiamat.
  • SURAH AL-WAQIAH dapat melindungi kita daripada ditimpa kesusahan atau
    fakir.
  • SURAH AL-MULK dapat meringankan azab di dalam kubur.
  • SURAH AL-KAUTSAR dapat merelaikan segala perbalahan.
  •  SURAH AL-KAFIRUN dapat menghalang kita daripada menjadi kafir ketika
    menghadapi kematian.
  • SURAH AL-IKHLAS dapat melindungi kita daripada menjadi golongan munafiq.

  • SURAH AL-FALAQ dapat menghapuskan perasaan hasad dengki.
  • SURAH AN-NAS dapat melindungi kita daripada ditimpa penyakit was-was
Semoga apa yang aku bagi ni berguna untuk korang . Mungkin sebahagian besar dari korang ramai dah tau . Aku cuma sekadar mahu berkongsi . Selamat malam semua . 

0 ► kaki komen: