#Langgar Budak Macam Langgar Bonggol !




-gambar-





Haii semua . Hurm, korang mesti dah tengok kan video ni ? Sedihkan ? Kesian budak kecik tu . Orang boleh buat bodoh je . Yang buat aku menangis part ada satu van langgar budak tu . Dia langgar budak tu macam langgar bonggol SAHAJA ! Dahlah tu,orang yang jalan kaki tu dengan selamba je boleh lalu tepi budak tu . Bukan sorang dua, tapi ramai ! Ramai ! Mana sifat kesian diaorang sebagai manusia ? Diaorang tak berperikemanusiaan langsung ! Kalau tak silap dua kali budak kena langgar ! Budak kecik tulangkan lembut lagi . Bayangkan van+kereta yang berat macam apa tu . Aku menangis tengok video tu . Thanks to the aunty yang bawak budak tu ke tepi sampailah mak dia sampai . 
Sepatutnya :
  • mak dia tak biarkan anak dia jalan sorang-sorang . 
  • mak dia jaga dia elok-elok, dia sangat kecik taktau apa-apa
Inilah manusia zaman sekarang . Even, binatang pun takkan buat macam tulah ! Bayangkan anak korang yang kena macam tu . Apa yang korang rasa ? Sedih ? Suka ? Hurmm . Jadikanlah peristiwa ni sebagai pengajaran untuk kita semua . 

Sesakit apa yang kau rasakan dalam hidupmu, setiap kejahatan oleh manusia padamu bukan menjadi alasan bagimu untuk membalasnya, hadapilah dengan sabar. Jangan biarkan ia melemahkan imanmu. Kerana Allah SWT sentiasa bersama dengan orang-orang yang sabar dan Allah sentiasa menolong orang-orang yang lemah dan teraniaya.



0 ► kaki komen: