Penulis novel vs Watak Idaman

Assalamualaikum


Malam semua. Kabare   Harap sihatlah semuakan. Hmmm zaman sekarang ni novel keluar bak ikan sardin. Punyalah banyak. Aku ni dah memang diistihar muflis gara-gara gila membaca buku.Its it better buy a novel than buy a silly topup right -halamak minah ni bajet good-good je dengan bahasa omputih tunggang terbalik kau tu- Aku mula menjadi ulat novel sejak f3. Lepas habis pmr disebabkan kebosanan tahap semut aku pun beli novel. Setahun sebelum tu aku baca novel Andai Itu Takdirnya. Meleleh baii .

Ehh tetiba nak cerita sejarah aku dan novel pulak. Lari tajuk beb. Hokayyy here we go . Aku pun mula berjinak-jinak dengan dunia mukabuku. Entah jampi apa yang si Mark Zuckerberg sampai aku boleh buat acc mukabuku tah. Then aku berjalan-jalan dalam tu mencari pages berkaitan novel. 

Punyalah melambak mula-mula. Dari situ aku kenal Syamnuriezmil  . Macam-macam cerita kak syam buat atau nama sebenar beliau Nur Azyyati Abu Bakar . Nanti aku buat entry pasal kak syam okay. Dah tu terjumpa pulak dengan Liya Zafrina/ Fallenmoon . Akak ni baik sangat . Dia sebaya abang aku 18tahun. 

Nak baca karya-karya dia haaa lompat sini .Karya yang sempoi dan aww memang terbaikklah . Macam-macam cerita kat dalam blog kak Liya. Antaranya ialah :

  • Bertemu Cintaku
  • One Love
  • Hanya Ingin Kau Tahu
  • Cinta Setulus Jiwa
  • Cintaku di KLIA
  • Dia+Kereta=Cinta
  • It's Official Perfect Proposal
  • My Everything
Eh ada lagi tau, ni aje yang aku ingat. Aku ni mudah lupa minum air semut gaknya. Tapi yang paling superr antara ceita yang aku senaraikan tu mestilah Bertemu Cintaku. Kenapa superr? Bacalah. Jalan cerita yang menarik. Dan yang paling penting watak yang ishhh memang pujaan hati gadis-gadis lah.

    Watak utama dan yang memainkan peranan sangat penting;


    Cair  . Bayangkanlah watak Zaf ni betul-betul ada kat dunia ni. Huaaaa memang 'untunglah sape jadi 'sayang' dia'. 

    Kau bayangkanlah watak minah kecoh yang cun melecun. Kalau aku jadi lelaki pun aku ngorat, hahahaha .  . 

    Ehemm-ehemm mana peminat 2pm. Nickhun masuk Islam ni. Sedapkan nama dia 'Ameer Faris'. Heeee. Kalaulah betul si Nickhun masuk Islam aku pasti peminat kpop terus masuk ustazah pilihan, Kahkahakah.

    Okay itu aje malam ni. Doakan yang Bertemu Cintaku diterima penerbit dan keluar tahun depan. Sure aku beli dulu . Heee peace. Sorilah aku hantu novel. Ohh nah ni satu lagi blog kak Liya lompat sini .
    Babai- 







    0 ► kaki komen: